pühapäev, 6. august 2017

BAROZZIi II

Ikka ja jälle jätkan uute retseptide katsetusega. Tegelt olen ma korra juba barozzit teinud, kuid see retsept siin on teise koostisega.

Tänane küpsetamine sai algusese sellest, et soovisin väga oma perele midagi teha (eelnevalt olin tordi tellimuse valmis saanud), pealegi oli peres veidi tähistamist, kuna mu mees oli järjekordse Admiral Pitka Recon Challenge läbinud.

Väga pikalt mõtlesin, et mis see võiks olla, mida täna teen, kuid tingimuseks oli:
1. peab sisaldama šokolaadi
2. peab küpsema ühes vormis
3. lihtne valmistada

Ei olnudki vaja enam pikalt ajusi ragistada, kuid meelde tuli `barozzi`, mida sai aastaid tagasi tehtud. Barozzi jäi mulle meelde tänu ühele filmile, kus kaks pagarit võistlesid(ühel kondiitri võistlusel) parima barozzi pärast.  

Ok, aitab jutust, räägin siis tänasest teost.

Selle retsepti leidsin taaskord pühast google.com lehelt. Originaal retsept on sellel lehel http://www.elizabethminchilliinrome.com/2015/01/torta-barozzi-flourless-chocolate-cake/ .Mina lisasin sellele ühe oma nn salajase koostisosa, mida kasutan oma küpsetistes väga tihti, tänu sellele tulevad need mõnusalt mahlased.


Koostisosad:
  • 250g tumedat šokolaadi
  • 125g võid
  • 4muna
  • 170g suhkurt
  • 10 ml rummi (mina kasutasin konjakit)
  • 4tl lahustuvat kohvipulbrit
  • ¼ tl soola
  • 130g röstitud ja purustatud sarapuupähkleid
  • kaunistuseks vahukoort

* Rösti pähklid, jahuta ja purusta köögikombainis
* Kuumuta ahi 180 kraadini.
* Vooderda vormipõhi küpstuspaberiga.
* Sulata või ja šokolaad.
* Vahusta munavalged ja -kollased(suhkruga) tugevaks vahuks.

* Munakollastevahule sega juurde purustatud pähklid.
* Muna-pähklisegule sega juurde šokolaadi-võisegu
* Lõpuks lisa ettevaatlikult munavalge vaht. Segada tuleb täpselt nii palju ja vähe, et kõik oleks ilusti segunenud.
* Kalla tainas lahtikäivasse vormi ja küpseta seda 180 kraadi juures 25minutit.
* Valminud kook võta ahjust välja ja lase jahtuda. Söö koos vahukoorega.
* Kooki võib süüa ka soojalt koos vaniljejäätisega

Kook peab olema pealt krõbeda koorikuga, aga seest mõnusalt niiske.





Kommentaare ei ole: